Her sey oldugu gibi kalsin istiyorum. Ben hep bir sifir maglup olayim; sen hep uzak bir hayalden ibaret. Sen oldugun gibi kal. Ulasilmaz. Dokunulmaz. Koklanilmaz. Ben oldugum gibi. Dunya oldugu gibi.

Ruhunun en cirkef, suretinin en cirkin, zihninin en cig hallerini biliyorum; hicbirini gozlerimle gormemis olsam da. Ne bir mukafat verdin bana ne bir ceza. Ama cennetini de biliyorum, cehennemini de.

"Seni uzaktan seviyorum...." diye dusundu erkek icinden. "Yaklasmadan, anlatmadan, anlasilmadan.... Ben seni beklentisiz seviyorum. Hicbir sey ummadan, talepte bulunmadan, hayal bile kurmadan. Kendi icimde tasidigim sessiz sedasiz bir sir bu. Ben belki de senden cok bu sirri seviyorum."
Sirrin senden bile guzel cunku, senden bile ozel. Sirrin bir billur kadeh, kirilmasin diye yuregimde tasiyorum. Sirrin nazenin bir mum alevi, sirf yanmaya devam etsin diye karanligi gunduze yegliyorum. Kimse bilmiyor, bilmesi de gerekmiyor. Hem kim ne anlar? Ates bu, hep dustugu yeri yakar. Bense ne bir seyleri degistirmek pesindeyim, ne bir yere varmak. Ne sahip olmak derdindeyim, ne kendimi kanitlamak. Her sey oldugu gibi kalsin istiyorum. Ben hep bir sifir maglup olayim; sen hep uzak bir hayalden ibaret. Sen oldugun gibi kal. Ulasilmaz. Dokunulmaz. Koklanilmaz. Ben oldugum gibi. Dunya oldugu gibi. Merkez Efendi'nin dedigi gibi, "her sey zaten dengede ve ahenkte, canim efendim. Her sey zaten merkezinde."
Ben senin ismini tarcin kokulu akide sekeri gibi tutuyorum agzimda, damagimda, ruhumda. Kaygilarini biliyorum, yalnizliklarini, kirginliklarini ve hirslarini da. Kalbinin ritmini duyuyorum; yaninda olmasam, elini tutmasam da. Ruhunun en cirkef, suretinin en cirkin, zihninin en cig hallerini biliyorum; hicbirini gozlerimle gormemis olsam da. Ne bir mukafat verdin bana ne bir ceza. Ama cennetini de biliyorum, cehennemini de.
Seni oldugun gibi sevdim, tum gunahlarin ve arizalarinla. Uzaktan sevmenin en guzel yani bu zaten. Kimseyi degistirmeye kalkmiyorsun. Her seyi oldugu gibi kabulleniyorsun. Aynı gokkubbenin altinda yasadigimizi bilmek yetiyor bana. Basimizi kaldirdigimizda gordugumuz sema ayni, yildizlar ayni, dolunay ayni. Bunu bilmek yetiyor bana. Umurumda degil ki nerede uyuyorsun, kimin yaninda.
Bacaginda sarapnel parcasiyla yasayan bir asker gibiyim. Etimde yabanci bir madde, kemigimde bir metal parcasi gibi duruyor askin bende. Baskasi duysa korkar, "aman" der. "Nasil olur? Boyle de yasanir mi?" Halbuki ben alistim. Rahatsiz etmiyor beni, onu anladim. Sarapnel ve ben, gul gibi geciniyoruz, yanyana ama karismadan birbirimize.

*

"Seni uzaktan seviyorum...." diye gecirdi kadin icinden ve basini cevirdi. Bakmadi bile ondan yana. Bakmasi gerekmedi.
Ne guzel uzaktan sevmenin rahatligi, hafifligi, beklentisizligi. Herkesin habire birbirinin hayati hakkinda konustugu bu dunyada "biz" diye bir sey olmayinca, hakkimizda konusacak bir sey de bulamiyorlar ya, ne guzel. Ozgurluk iste!
Sen ozgursun. Diledigin zaman gidersin aklinin estigi yone. Tutsaksin bir o kadar. Mecbursun kendi sorumluluklarina, aliskanliklarina, hayatina. Yapismissin kabuguna. Hayalimdeki sen gercek senden daha ozgur aslinda. Gorsen, hayalimdeki seni kiskanirsin.
Seni sevdigimi soylememekteki israrim bu yuzden. Her sey boyle daha duru, daha guzel. Soylesem buyu bozulur. Zaman agirlasir, zaman hantallasir. Dogallik kaybolur, konusmalar yapaylasir. Soylesem dunya durur, bir daha hicbir sey ayni olmaz. Sen degisirsin. Bir baska hal gelir uzerine. Bir beklenti, bir istek, bir kivanc, gizliden gizliye bir kibir siner bakislarina. "Asiklar kibirli olur" demis sair. Sevdiklerini fethedilmis bir kale gibi gormeye kalkarlar. Bense hayat boyu susmaya raziyim, o kibiri gozlerinde gormektense.
"Boyle adama
Yaklasmaz hicbir guzellik
Dogdugu gunden beri kalbinde bir delik,
Almak icin butun sizilari icine."
Oguz Atay tanisa, seni anlatmak icin soylerdi bunlari. Butun sizilari icine ceken adamsin cunku. Bir de beni almani istemem o delik kalbine.

*

Uzaktan sevmek daha guzeldir bazen. Ne incitir, ne acitir. Ne yaralar ne kanatir. Gozlerinle gormedigin ama sesini duydugun, varligiyla huzur buldugun bir denizin yakininda yurumek gibidir boyle sevmek...Uzaktan sevmek en guzelidir bazen.

No comments:

Post a Comment