Bu ulkede icra eden olaylar oyle bir tuhafima gidiyor ki...

1 Temmuz 2010

Besiktas iskelesinin onundeyim, Kadikoy vapuru bekliyorum. Sabah sabah, ise gitmek icin. Bu arada bugun Kabotaj bayramiymis, herkese kutlu olsun.
Besiktas meydaninda bir suru asker, polis, en cok da denizci. Toren icin toplanmislar, kutlama yapacaklar. Ilgimi cekiyor. Karsidaki banklardan birine oturuyorum. Yanimdaki bankta iki serseri. Serserilerden biri digerinden daha cok ve bas bas bagirarak konusuyor. Bol kufurlu ve agzinda lafi geveleyerek. Belli ki sarhos. Diyor ki: "Ben bu Tayyip'in a. k, ...ben bu bayraminda a. k."

Ben ne oldugunu anlamadan yanimizda yaslica bir adam ve karisi beliriyor daha sonra. Herseye burnunu sokan tipten bir cift. Bu adam birden bire yanimdakini sovmeye basliyor: "Ne bicim konusuyorsun lan sen? Burada bak askerler toplanmis, sen ise utanmadan basbakanimiza kufurler yagdiriyorsun! ...Polisler, askerler! Siz ne bicim insanlarsiniz, burada sarhos bir serseri dikilmis devlete saygisizlik ediyor, kufur yagdiriyor, herkesi rahatsiz ediyor, siz goz yumuyorsunuz! Alin sunu, goturun buradan!..."
Bu sirada serseri neye ugradigini sasirmis vaziyette: "Lan sen ne diyorsun, kimi rahatsiz etmisim ben be! Defol git basimdan, pezevenk!"

"Polisler duymuyor musunuz, mudahale edin su sarhosa!"

Polisler aval aval bakiyor. Daha dogrusu butun kalabalik arkasini donmus olay cikmasindan biraz da memnun bir sekilde merakla olacaklari izliyor.
Polislerden ucu besi o anda sirf zorunluluktan, ama biraz da olaya el koyma hakimiyetlerinden memnun geliyorlar, ite kaka sarhosu kenara cekiyorlar. Sarhos surukleniyor onlarla.

Az sonra sarhos geri geliyor biraz mahcup, daha cok da ofkeli bir bicimde. Biralarini unutmus. Onlari aliyor, ve agir agir uzaklasiyor. Torene devam...

No comments:

Post a Comment